Myofasciálna uvoľňovacia terapia je pokročilá forma práce s telom, ktorá ma potenciál hlboko ovplyvniť každý sval, kosti, nervy, krvné cievy, orgány a bunky v tele. Najzaujímavejším aspektom tohto systému je, že nepokrýva a neprepája len určité časti, ale je jednou štruktúrou, ktorá existuje v jednom celku od hlavy k nohám bez prerušenia.

Myofaciálne uvoľnenie je neobyčajne jemnou a prirodzenou formou strečingu a práce s fasciou, ktorá má hlboký efekt na telové tkanivo.

Fascia

Fascia je časť spojeného tkanivového systému, ktorému bola v minulosti venovaná veľmi malá pozornosť. Fascia sa skladá z dvoch typov vlákien: kolagenových bunkových vlákien, ktoré sú veľmi tuhé s veľmi malou elasticitou a s elastických vlákien, ktoré sú roztiahnuteľné. Z funkčného hľadiska, môže byť telová Fascia považovaná za nepretržite vrstvenú pokrývku z tkanivového vlákna, ktorá sa bez prerušenia zväčšuje. Fascia obklopuje a preniká do každého vlákna a orgánov na celom tele.

Myofasciálna uvoľñovacia terapia

Myofasciálna uvoľňovacia terapia je pokročilá forma práce s telom, ktorá ma potenciál hlboko ovplyvniť každý sval, kosti, nervy, krvné cievy, orgány a bunky v tele. Najzaujímavejším aspektom tohto systému je, že nepokrýva a neprepája len určité časti, ale je jednou štruktúrou, ktorá existuje v jednom celku od hlavy k nohám bez prerušenia.

Myofaciálne uvoľnenie je neobyčajne jemnou a prirodzenou formou strečingu a práce s fasciou, ktorá má:

  • Zvýšiť rozsah pohyblivosti kĺbov
  • Omladiť a uvoľniť svalové tkanivo
  • výšiť flexibilitu
  • Znížiť bolesť a napnutia
  • Zosilniť imunitný systém
  • Zlepšiť nervový systém
  • Zlepšiť krvnú cirkuláciu
  • Redukovať zápaly
  • Redukovať svalovú a nervovú bolesť
  • Športové zranenia
  • Šľachové problémy a zamrznutie (nehybnosť) ramien
  • Odstrániť bolesti chrbta, nôh, kolien a chodidiel
  • Odstrániť opakované napäťové zranenia
  • Odstrániť chronické bolenie hlavy
  • Odstrániť krčnú a ramennú bolesť
  • Zvýšiť rozpätie pohybov, flexibility a sily
  • Eliminovať bolesť
  • Zlepšiť spánok
  • Zvýšiť životnosť v práci, športoch a v hrách (pohyboch)
  • Podporiť všeobecné zdokonalenie vitálnej a telesnej úrovne
  • Zvýšiť energiu a znížiť stres